Check up Denetim Hizmeti
Check up Denetim Hizmeti
Firmanızın istihdam yapısı ile iş sözleşmesinden doğan ilişkiler incelenmekte ve mevcut durumunun iş ve sosyal güvenlik mevzuatına ne derece uyumlu olduğu ortaya konulmaktadır.
Denetim faaliyeti esas olarak Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Sosyal Güvenlik Kurumu müfettişleri tarafından yürütülen teftiş uygulaması çerçevesinde gerçekleştirilmektedir.
Check up Denetim Hizmeti Kapsamındaki Temel Faaliyetlerimiz:
- Sigorta sicil numaralarının kontrolü
- İş yerinde çalışan sayısı kapsamındaki yasal yükümlülüklere uyumun kontrolü
- Alt işveren takibi ve yönetimi
- İş sözleşmelerinin mevzuata uygunluğunun kontrolü
- İşverenin yönetim hakkının mevzuata uygun kullanılıp kullanılmadığının incelenmesi
- İş yeri iç yönetmeliklerinin içerik ve usul denetimi
- Ücrete ilişkin dokümantasyonun ve ödemelerin kontrolü
- İş yeri bildirgelerinin mevzuata uygunluğunun kontrolü
- Asgari işçilik oranlarının mevzuata uygunluğunun kontrolü
- Çalışma ve dinlenme sürelerinin mevzuata uygunluğunun kontrolü
- İş yerinde mevzuata dayalı arşivlemenin kontrolü
- İş sağlığı ve güvenliği süreçlerinin mevzuata uygunluğunun kontrolü
SÜREÇ YÖNETİMİ HİZMETLERİ
Back up Hizmeti
Firmanızda tespit edilen sorun alanları ve eksikliklere yönelik iş planının oluşturulması amaçlanmaktadır. Rapor olarak sunulan iş planı çerçevesinde firmanızın yetkili personeli ile işbirliği içinde hareket edilmektedir.
Back up Hizmeti Kapsamındaki Temel Faaliyetlerimiz:
- İş sözleşmelerinin yeniden düzenlenmesi
- Taşeron takip sistemi
- İç yönetmelik ve işveren direktiflerinin kurumsal düzeyde oluşturulması
Çalışma Süreleri ve Fazla Mesailere İlişkin Sistem Yönetimi Hizmeti
Firmanın özellikleri ve öncelikleri dikkate alınarak iş ve sosyal güvenlik mevzuatına uygun şekilde fazla mesai sistemi ve esnek çalışma düzeni dizayn edilmektedir.
Çalışma Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu müfettişlerince yapılan denetimlerde en çok üzerinde durulan hususlardan biri olan çalışma süreleri, aynı zamanda idari para cezalarına da en fazla konu olan alandır.
Çalışma Süreleri Sistem Yönetimi Hizmeti Kapsamındaki Temel Faaliyetlerimiz:
- Çalışma süreleri ve dinlenme sürelerinin kontrolü
- Etkin vardiya sisteminin kurulması
- Fazla ve fazla sürelerle çalışmalar ile bu çalışmalara ilişkin fazla mesai ücretlerinin düzenlenmesi
- Gece çalışmalarının düzenlenmesi
- Telafi çalışmalarının düzenlenmesi
- Kısa çalışmaların düzenlenmesi
- Denkleştirme uygulaması
- Hafta tatilleri, ulusal bayram ve genel tatil günleri ve bu günlerde işçilerin çalıştırılma esaslarının düzenlenmesi
- Yıllık ücretli izin kullanımında sistematik yaklaşımın dizaynı
İSTİHDAM TEŞVİKLERİ İZLEME VE YÖNETİM HİZMETİ
6111 sayılı Kanun kapsamında genç ve kadın istihdamının artırılması çerçevesinde sağlanan SGK sigorta prim teşvikleri ile 6645 sayılı Kanun kapsamında uygulanan işbaşı eğitim programları çerçevesinde sağlanan desteklerden yararlanılması için firmanızın mevcut çalışan profilinin incelenmesi ve potansiyel işe alımlarda “öncelikler” sisteminin kurulması amaçlanmaktadır.
İstihdam Teşvikleri İzleme ve Yönetim Hizmeti Kapsamındaki Temel Faaliyetlerimiz:
- Teşviklerden yararlanma konusunda firmanın ilgili personeline yönelik eğitim ve bilgilendirme toplantısı düzenlenmesi
- Mevcut çalışan profilinin incelenmesi ve teşvikten yararlanılabilecek personelin belirlenmesi
- Potansiyel işe alımlarda “teşvik öncelik sisteminin” kurulması
- İşbaşı eğitim programı uygulanması için gereken prosedürlerin takibi ve İşkur ile ilişkilerin kurulması açısından destek sunulması
Asgari İşçilik Uygulaması
İhale veya inşaat konusu işlere başvurulması aşamasında gerekli olan “BORCU YOKTUR” yazısının alınması, işin yapılması ve en sonunda tamamlanarak teminatın geri alınabilmesi için gerekli olan “İLİŞİKSİZLİK BELGESİNİN” alınmasında tüm süreçlerin ay be ay takip edilmesi sağlanmaktadır.
Asgari İşçilik Uygulaması Kapsamındaki Temel Faaliyetlerimiz:
-Özel bina inşaatlarınızın yapı kullanma izin belgelerinin alımında gerekli olan ilişiksizlik belgesi alımında süreçlerin takip edilmesi
-Bu belgelerin alımında gerekli olan asgari işçilik maliyetlerin önceden hesaplanması, olası denetmen/müfettiş incelemelerinin mümkün olan en az maliyetle sonuçlandırılması
-Taşeron sözleşmelerinin asgari işçilik yönünden takip edilmesi
-Uygulanacak en uygun işçilik oranlarının tespit edilmesi
-Teftişten önce tüm kayıtlarınızın uygunluğunun kontrol edilmesi
-Uzlaşma süreçlerinin en doğru şekilde takip edilmesi ve sonuçlandırılması